Tuesday, December 8, 2009

Penat ohh

Siang tadi huru hara jugak la rumah.
Dengan kehadiran PFR8000 sekeluarga. Cecey cik Nabila kita sudah dapat Lesen P. ayat kenot go.
“ lepaih ni, habaQ ja nak p mana!!” cewahh~ kemain lagi hang noe. Baby zahirah, sampai sampai ja, buat kek cokelat. Busuk namampuih. Takpa.takpa. itu bibik depa buleh setel. Amsal, bukan main maneh lagi, sebab saya bawak p kedai beli cikedis, lepas tu, time balik buleh tengok monyet kat Istana Raja Besiung. Selang 5 minit merap ajak p lagi. Haa sudah..


Maklong Paklong Aloq merah jugak, tidak ketinggalan membaham nasik merah daging cicah ayaq asam.
Dessert terhidang sesudah pinggan nasik di tolak, ice cream King’s yang cu beli kt Giant 2 sploh ringgit, percuma 1, haha, baek dia cakap 3 sploh. Ada lagi saki baki eskrem, penulis sedang membaham ketika post ini on the road. (berppp~~!! )

Petang tadi 4.25 P.M, pecut p pejabat pos Kepala Batas, pakcik tu cakap, lori pos ekspress baru ja berlepas.

“asap dia pun duk ada lagi” (temberang la pakcik ni)

Nak ligan pun, saya naek moto ja. Tengok jam 4.35 P.M, Maka, saya pun pederaih p Pejabat pos Aloq Staq. Takdan tongkat moto, saya pun celapak p kaunter pos. Kakak tu cakap,

“adik nak pos barang ni kena balut dulu”
“tak pa kak, tak yah balut pun takpa. Sebab barang ni dah memang rosak, saya nak return balik ja”
“x leh adek. Nanti pecah ka rosak ka sapa nak tanggung”
“tak pa kak, dulu masa saya dapat pun, dia bagi tak balut jugak, dia buh dalam plastic mcm tuu ja”

Kakak pos tu mati kutu. Last last dia bagi jugak. Jam time tu tepat 5.00 P.M. Dalam hati aku, takpa kak, kak amik O.T naa. Muka dah nak masam dari cuka. Hehe. Ek eleh , padahai pakcik tu cakap, kutipan terakhir pos laju pukui 6 kot. Lek aa kakk..





**psstt psstt, mamat dua orang kat pejabat pos td tu. Stailo bak! Tapi saya makcik makcik gila td, dengan rembat tudung indon mama, dengan kepit sweater celah ketiak, dengan sluaq getah kaki kembang. Nak buat cana, kejar masa punya hal, takdan nak layan Rollin Stone sepam, ini suma pakcik temberang tu punya pasai.!



Zahirah, pembuat kek cokelat tegar.


Amsal, muka maneh, ajak naek moto.


Ni la manusia payah makan nasik dalam dunia.
**ohh. tak dan snap 2 ekoq mamat dalam pejabat pos tu tadi. ihikkk ^_^