Thursday, June 24, 2010

Asmarians :)




sedang sedang chatting dekat fb
anis pelawa p makan nasik kat rumah dia.
tok dia masak sambai petai. slurpppp :))
tau tau dah rancak bersembang, siap plan p tengok wayang & main badminton.
janjinya pukul 1030pagi.

aku patah kaki.
so pa pa hal, aku mintak tolong anis mai amik and hantaq aku laaa..
ralit punya ralit bersembang, tedoq pun sampai pukul brapa tah.
esok pagi, sedaq2 dah pukul 11 lebih. haha :D
rupa2nya dia pun mangkit 11lebih. ceit.
so, anis mai amik pukul 1130.
kelamm.! haha

masa sampai kat rumah anis, mak tok & maksu tengah buat egg tart. nyummy2
sementara tunggu awa sampai untuk makan bersama, kami tolong buat egg tart!
wahh. terer terer. hihi..
lepas makan, solat suma.
p Jitra Mall, target nak tengok Lagenda Budak Setan, tapi takda masa yang sesuai.
so kami tengok Karate Kid. Cerita ni best, tapi part awal, bosannnn gilaa.
(oke, cukup olahan cerita setakat nih) hihi

lepas habis movie, cadangan nak main badminton, tak jadi, sebab court full di booking sampai 11 malam. haha. laris gila.
so, balik rumah sajolah.

and today,
awa pulak mai datang and mai hantaq aku.
awa mai dengan Bf dia, Azri. (mama kata Azri tu adik ang) haha
bangun awai harini. mengantok toksah cakap. dah la semalam tedoq lewat jugak.
oke, seterusnya, p rumah intan plak, kat kola kedah nu.
lepas amik intan kami pun p Taman Budaya, nak tengok adik2 kicik menari2.
sebab mak intan yang train kanak2 tuh. tp team mak dia dah perform pun masa kami sampai tu.
so, tengok yang sekolah lain ja lah.
kiut sangat budak2 nih! kecik2 dah pandai mekap, bergaya, menari2 melenggok-lenggok.
haish! haha

Lepas tu, kami ke Stadium Sultan Abdul Halim, jalan suka menanti.
untuk acara yang ditunggu2 (oleh aku, ampa tak tau la)
Band Competetion! zone Utara 1.

yang aku igt Sekolah yang masuk bertanding.

College Sultan Abdul Hamid
SMK Sultan Badlishah
SM Chunli
SM Keat Hwa










Sekolah Sultanah Asma tak masuk, aku tak sure sebab pa.
tapi takpa, semangat still ada, datang bersama2 memberi sokongan.hihi
yang lain2 aku tak sure, sebab masa kami sampai, dah start dah pun, tengok sikit2 ja.
lepas SAHC perform, kami pun blah. sebab nak kejar masa, awa nak masuk keja,
tapi sempat jumpak kawan2 lama Nana, Iye, Mysara, Siti, dari jauh ja. sebab crowd menghalang. cewah. (mcm sesak gila) haha
sorry weh, nanti kita jumpak lagi.
tapi seriousli, sesampai ja kat stadium ni, teruih teringat balik, zaman zaman sekolah asma mai choir 2000 orang untuk sambutan hari guru peringkat negeri kedah.
time tu form 2. time ni la duk menggatai usha orang tu usha orang ni. almaklumlaa sampai 2000 orang.. jenoh pilih.. haha.
tapi aku mcm biasa, waktu tu, taste nak abang2 ja. mesti usha kaum abang2.
hehe, dari sini la nama "cixdia" tercipta. oh rinduuuuuu sangat zaman tu.
teringat balik weh! hahaha, tak sangka ampa merewindkan aku kembali ke zaman tu.
terharu *tears* haha *emo!




perot masing2 pon berirama etnik kreatif dah.
so, kami p makan kat Tesco. Terserempak pulak dengan dua ekoq nurse and doctor tak bertauliah yang tengah intern kat KMC tuuu. hahaha. jauh gila ampa mai makan. deret nak lep skali. grrhh. haha :D


Lepas makan, nak p hantaq encik Ladd kita ke kola kedah.
time tu, adik dia yang darjah 1 bernama "baby" tu dah balik dari sekolah.
masa dalam keta, aku di perkenal kan oleh awa melalui cerita cerita ja mengenai si Baby ni.
meurut cerita, Baby ni, ckap baaaaaaaaanyak, sampai tak larat nak layan.
mak dia pon hari2 dapat penyakit pening kepala, sebab banyak sangat soalan yang diutarakan oleh si Baby ni. hahaha

so, petang tu, first time aku jumpak Baby,
tapi sumpah wa cakap lu, ini budak LAWAK nak mampos!!
ayat ayat yang keluaq dari mulut dia, totally buat aku nak gelak.
tak macam kanak2 berumur 7 tahun langsung.
dah la badan tembam, pipi tembam, sampai mata jadi sepet.
hahaha, seriousli aku geram dengan budak ni.
dah la bercerita dengan gaya gaya nye siap. mengalahkan makcik2 bersembang!

masa kami dah dalam keta untuk blah, dia boleh sound dari dalam rumah :

"duk cinta cinta dengan boifren tu, jangan lupa sayang ibu bapak samaaaa.."

padu beb.

selamberrrrr

hahaha , caya la baby!!