Sunday, June 13, 2010

Pojie kawen


Aku rasa aku dah pernah cerita kisah persahabatan turns persaudaraan aku dengan seorang mamat gelong bernama Pojie. Tapi takpa. Aku tengah takda benda nak buat ni. So, aku nak cerita lagi sekali. Haahahhaha :D


Starting from zaman zaman friendster. sampai la ke zaman facebook la ni. (wonder how long it was, aite?) aku kenal dengan sorang mamat bernama Pojie. Dia study Mechanical engineering final year kat UTM, Johor. dia ni seorang yang sembang meqapu teqok2 la. tak laqat nak begadoh la kalau sembang ngn dia. dia treat aku totally like sembang dengan lelaki . aku pun tak tau la pasepa kebanyakan lelaki yang aku kenai mesti treat aku mcm ni. huuu. takpa la. what-to-do kan..gurau gurau penuh dengan carut carutan. *sigh* btw, even selalu gadoh ngn dia, dia mintak tolong aku carikan bahan assignment dia time intenet UTM mcm siput vavi. (dia tak tau ka tenet UTP pon lam mim ba ba) and aku pon mintak tolong dia ajaqkan cara edit foto. Nak dijadikan cerita, ada satu malam tu, (if im not mistaken malam yang kami, “skuad-gelak-setan” nak prank-kan our miss ouch!, fieda- fiedality on her birthday 7th Sept) aku ber-ym sakan la dengan si Pojie ni.


Sembang punya sembang, pasal asal usul kami here and there here and there, rupa2 kami ni bersaudara.. dia berpangkat bapak saudara aku. (hamikkk ang!) aku kena panggil dia Paksu. Heee. ^_^ tak biasa la weh. First time we all meet, dia mai beraya kat rumah aku. Meet my mom, and sembang sembang about our family. Lama jugakk lepas tu, dia pond ah grad..Alhamdulilah..then, time for work! Dia pernah p satu interview dekat Bandar Sri Iskandar, Tronoh Peghokk tuh. Dah alang alang dia kat situ. Dia datang jumpak aku. And time tu aku ada Electrex kot. Entah, tak ingat sangat. Tapi, memang ada hal la. Kat building 23 & 22. Dia mai amik aku kat Chansellor Hall. Time for kapak-ing him. Haha. Aku pon lapaq. Dia pon lapaq. So, aku ajak la dia makan kat café v5 sajo. Aku kan budak baik. Mana reti kikis orang (ahaks!) dia belanja aku nasik ayam. Hee. Burp! Kenyang! Alhamdulilah..Hehe. then, bye bye him. Still contact thru FB, tp dah semakin jarang la. Masing masing bz.


Tak lama lepas tu, dapat tau dia nak kawen. Mama pon bgtau dia dah pos kan kad jemputan ke rumah. Siap tulis kat envelope tu “ Ciko” wadehek?! Still nak cari gado! Grr. Nama aku cixdia la!!


Semalam semalam.

Aku Demam. Sakit tekak. Sangat2! Tak pernah lagi se sakit ni. And lambat pulak nak lega. Haih. Sabaq ja laa. Dugaan.. alhamdulilah semakin hari semakin oke. Sampai lah tiba hari kenduri Pojie. 12th June sangat sangat lah ramai orang buat kenduri. Kat rumah aku ni. Berderet deret kad jemputan kawen. Memang tak la aku nak p kenduri dengan keadaan demam demam mcm ni. Tiba tiba, pukul 3 petang tu. Rasa mcm kuat sikit, gagah jugak la siap siap lebih kurang, untuk p kenduri mamat ni. Demi kawan kawan, aku gagahkan jua. Cewwah!


Untuk Pojie dan isteri,

Selamat Pengantin Baru.Tahniah yaaa! :)

Sorry aku tak bawak adiah. Sebab takdan nak p cari. Aku tedoq ja dua tiga hari before ur wedding. Huuu. Next time oke? (wah. Mcm kawen banyak kali pulak .) haha. Kidding.kidding. nex time mean, bila ada peluang jumpak lagi. Hee. Or, come to my rumah la, nak meet new Maksu. Hehehe. Btw, menu ayam golek on ur wedding tu pehh bader! Naseb baek gua tak sehat ja bro. kalau x, gua sapu licin ah! Hahaha.