Tuesday, November 8, 2011

Kisah Terkejut Cicak!

Ini bukan cerita fiksyen. Tiada unsur tokok tambah. Selaminya dengan hati nurani..

Kenapa aku selalu berdepan dengan seekor cicak. Apakah ini petanda aku adalah cicakwoman?

Masa aku muda remaja dulu, bagi ja apa benda pun, aku memang takdak reseptor takut. Serious wa cakap lu. Anak tikus baru beranak yang merah2 takda bulu tu pun aku pegang humban dalam sungai #watlekja..

Bermula alkisahnya masa foundation back to 2007 dulu, masa duduk kat Village 2, seekor cicak telah mencemar duli didalam segelas nescaffe atas meja aku. Setelah Nampak ke-struggle-an susuk tubuhnya dari luar kaca gelas meronta-ronta untuk keluar dari gelas tersebut, sehingga berkocakan air nescaffe itu. (shit kan sekarang aku dah teringat balik tragedi hitam ni !) Tanpa berlengah cicak itu telah dicaci dan dimaki, gelas yang tidak bersalah itu juga turut terkena tempiasnya. Maafkan daku wahai gelas, kini kau bersemadi di tempat pelupusan sampah..

Sejak tragedy berdarah ni (tang mana darah pun aku taktauuu) aku memang ANTI CICAK. Tapi aku tak sampai tahap zionis yang membunuh cicak cicak tersebut. Aku just tak boleh berdepan dengan mereka dalam situasi mengejut. Dengan istilah lain, aku okay ja dengan cicak ( TAK TAKUT ) tapi jangan bagi aku TERKEJUT!

Dan tadi. Baru petang tadi, peristiwa hampir berdarah ini berlaku lagi! Kali ini lebih HORROR !!! Sedang aku ingin membuka kunci pintu rumah Abah aku, tiba tiba, aku macam perasan ada something lintas depan muka aku. Lalu, aku tunduk ke bawah lantai, tapi tiada apa yang dijumpai melainkan sepasang kaki aku. Lalu aku up kan sikit mata aku ke atas, dan didapati seekor CICAK sedang landing di atas tudung di atas dada aku yang mana mukanya menghadap muka aku dan bergerak2 macam nak menghampiri muka aku !! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA laungan jeritan zahirku bergema seisi alam. Hokay hokay. Jangan panic jangan panic bisikku pada diri sendiri, lalu aku bacakan
Ayat Kursi. (Siap sempat baca Ayat Kursi, bayangkanlah betapa kelamnya aku =.=" ) Dan tanpa berfikir panjang, aku tanggalkan tudung aku dengan serta merta disitu juga..

Geli, bulu roma menegak, kembang tengkok, tak payah cerita la.. semua perasan tu bercampur baur bagai isi dengan kuku (tiiiibah ?). Haih la cicak, kenapa dalam banyak2 manusia, aku juga yang hang sering nak kacau? Kenapa tak kacau Nurul Talk Talk? kenapa tak Lisa Surihani? kenapa tak Killafairy? kenapa tak Ambiga? Kenapa akuuuuuuuuuuu??? Haaaaaa *sempuuuuuuuttttttttt* boleh sakit jantung aku kalau macam ni punya tahap terkejut! XD


Ahh Sudah lah!







aku tak takot cicak Y____Y