Monday, November 30, 2009

Gol!!









Tak pernah lagi rasa bujang dirumah.
Selalu nya bujang saya akan wujud di negeri Perak sahaja.
Sempena dengan Raya Aidiladha ni, ramai pulak jiran tetangga pulang ke kampong halaman masing-masing.
Aduh.bukan senang dapat peluang macam ni. Memandangkan Kepala Batas pun dah semacam mahu UP, ada la pulak tempat men Futsal kan. Tu pun mama yang habaq, kalau tak, saya maintain jakun la.



***




Dua tiga hari sebelum hari raya.Fizah mai rumah, cicah buah pelam dengan kuah rojak.




“Fizah, jum p try Futsal baqu kat pala bataih nu”
“haa jum,jum!”
“sapa gi?”
“kami,ampa,shadah,shapiq,wad,sani,emi,ana,yana,ehong”
“haa,tapayah ajak oqang len noe,suma geng loqong ni ja.”
“hahahaha, tulaa. Jum.jum.bila?”
“malam ni! Malam qaya?! Hahaha”





Kekeke.oqang lain maen futsal sengap sunyi, mai dengan puak ni, riuh qendah, macam nak kenduri nasik kawah. Tokey futsal qeling semacam ja. APAHAL? Suka ti aa. bayaQ kot. RM70. Tung tung kot soqang RM5.50. Perjanjian asai sapa kalah kena bayaq, memandangkan seri SEBELAS sama, penalti pun penalti adik-bradik macam nak amik syarat ja, so game ni tak dak pengalah..hehe. geng mak-mak pun sibuk nak join jugak.

“Makndak (mama saya) dengan Makcik Pah jadi Keeper.”
“Makcik salmah jadi Striker.”

Lepaih penat hap hap main Futsal. Nak p minum-minum la pulak. Namapun tengah raya, kedai banyak la hat tutup lagi. Mula-mula nak p ciken cop kat Jati restoren tengah bendang nu. Tutup. Celapak p Hijauan Gemilang. Tutup. Gemilang pa jadahh. Tak puaih ati lagi. P kedai siam tepi Petronas nak masuk highway. Tutup. Ampa Siam mana qaya weii!! Last-last celapak p Padang Klasik. Nakhare kena kapak. Tapi saya minum saja, ada orang belanja.wiwiwiwi. hihi. TY all!!




























**mama saya merempit dengan syapix.sedangkan saya naik Pesona Fizah.