Saturday, January 31, 2009

"mafleh" terbayek!!

30 January 2009

sudah dua puloh tahun mengerjakan ibadah hidup.
alhamdullillah.syukur.
terima kaseh mama melahirkan aku di dunia ini.

BABAK SATU-DALAM V3B-S2-01

detik jam 12.00 a.m menghampiri.
kedatangan sumai yang baru pulang dari kerjaan dating dalam bilik aku agak memualkan.
dengan gaya muka bahagianya,ingin saja aku debik.
dah macam nak menaik darah aku.
fikir balik. kawan sampai mati.
datang pulak lagi dua makhluk berbulu.lida.ana.
xde keje melepak dalam bilik aku.
xpe,xde hal beb. memang buat bilik ni untuk korang datang lepak.
korang gosip lah.malas layan.
hati aku more to cerita The Hoppers & Ahli Muzik.

tiba2
l :cixdia,nak ikot x pegi 7E.
c :wat pa??
l :sumai nak p cari topap.
c :haa.bley gak.jom2.tp...jom aa mafleh2 sekali.
l :hurmm..tanya aa sumai.
c :hang la tanya.eh, ana ikot x?
l :sekali aa.!
c :isk.mana p rumet aku ni haa?
l :tatau la.

*pong pang pong pang pong pang*


kedengaran dari jaoh.
l :cixdia.!! sumai kata ok!
c : yeay!! ^_^

BABAK DUA-DALAM VIVA AGD 151

*titt..titt..titt* (berulang kali.malas nak kopi pes)

biasalah orang glemer.
message wish besday xyah cakap la berapa banyak.
tangan ligat picit keypad.
mata tepaku kat skrin NOKIA 1200.

l :sumai,jom la kita lalu jalan ni..(simpang dekat vifai gurl) jaoh sikit..
s :oo..belah ni..haa jom2.

*pong pang pong pang pong pang*

aku dengan dunia aku.melayan peminat2 fanatik aku.
ape barang layan 3 ekor makhluk berbulu tu.tak dua puloh tahun langsung!


BABAK TIGA-JALAN RAJA NAZRIN

seelok masuk jalan baru depan Chansellor Hall.
ternampak segerombolan manusia berkerumun menatang apa entah.
pada sangkaan aku.pergaduhan.
tengok2.. geng kitorang gak.budak2 TECH.celebrate birthday member.
sumai buat kelakuan tergegeh apa entah nak berhenti tengok birthday party budak2 tu.
x semena2 lida ana pon nak turun gak.
gila apa budak2 ni??
bukan dijemput pun untuk join birthday party tu.
tanak ah.

c :hang nak p jumpak depa.p la..aku duk lam keta ja kot
s :laa..jom la.
c :x mao aa..segan kut.!
l & a:jom aa..
s :hang xmao sudah.aku kunci hang lam keta.duk sorang2! (garangnya)

last2 aku turun jugak.dengan muka tebai ampat inci.
ternampak geng2 tengku,liyana,hakim,kecik.
aku senyum2 kat depa.pura2 tak malu.sambil berjalan menuju ke majlis birthday tu.
kaki aku berat ke geng2 ni.
yang aku pelik.kaki sumai lida ana berat ke sebelah sana.

tiba2.
"happy birthday to you..happy birthday to you..." berkumandang maksudnya telah masuk waktu menyambut ulang tahun kelahiran aku yang ke-20.
wahh.aku kaget! terharu beb.
biar betik kanak2 ni??wat seprais party untuk aku.?

muka teharu

aku disambut dengan belon2 air.oke.aku redha.
tp hikmat orang beriman macam aku.
belon tu x pecah.haha.
akibat perangai dengki kanak2 tersebut yang cuba memecahkan jugak belon tersebut, aku separa basah.(di ulang separa basah!) oke.aku pasrah.






**beri perhatian kepada kotoran degil susah nak hilang pada sweater tersebut.
jaga kamu insan bernama kecik azmir & hakim rasta!!

*pong pang pong pang pong pang* adegan potong kek

*pong pang pong pang pong pang* adegan makan kek

*pong pang pong pang pong pang* adegan bagi adiah

*pong pang pong pang pong pang* adegan bukak adiah

*pong pang pong pang pong pang* adegan amik gambar jangan cerita laa dia punya banyak.

*pong pang pong pang pong pang* adegan calit kek kat baju dan muka

*pong pang pong pang pong pang* adegan main tuju kasut.



BABAK EMPAT-TUJU KASUT

angka : dua puluh tahun.
peribadi :dua belas tahun.
jiwa : muda.
tingkah laku : spastix gampang
jenis ketawa :men laughing tahap setan
malu :tidak kenal erti perasaan ini
pertempuran:tuju kasut.

sumpah dah lama x main mainan zaman kanak2 ni.
sekali main..korang bayangkan la dia punya hapening.
team aku : amal,lida,sara,ana,cixcuxia.
menentang
team main tipu :asmah,aidil,fieda,adeera,kecik.


ni la sasaran kami

lepas main.tercungap2 tahap tak cukup oksigen.
dah lama jantung aku tak bekerja sekuat malam tu.
terima kasih jantung!






kesimpulannya.
memang best!
adiah laa yang paling rowk.
rowk kepala hangguk.
korang kawan paling rowk!




err..
tapi tak serowksetar aku la.